Współpraca z agencją pracy – na jakie aspekty zwrócić uwagę?
editBy PartWork Administrator • 13-01-2021
Nawiązanie płynnych i owocnych relacji biznesowych z każdym partnerem może zająć trochę czasu. Oto kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze i współpracy z agencji pracy.
Doświadczeni rekruterzy
Warto wybrać taką agencję, której doświadczeni rekruterzy mają rozwinięte sieci kontaktów, wiedzą dokładnie gdzie szukać, aby dostarczyć Ci odpowiednich pracowników. Ważne jest też, aby byli w stanie szybko i profesjonalnie sprawdzić umiejętności kandydata podczas procesu aplikacji i rozmowy kwalifikacyjnej.
Zapytaj iloma kanałami rekrutacji oraz jakiego typu się posługują oraz jak wygląda proces selekcji kandydatów
Możliwość obsługi wszystkich lokalizacji
Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, korzystne jest zatrudnienie agencji, której działalność nie ogranicza się tylko do jednego miasta czy województwa. W przeciwnym razie narazisz się na koszty, mając do czynienia z wieloma agencjami. Dobrym wyborem są agencje które potrafią także w formie zdalnej prowadzić większość procesów, co nie powoduje zbędnych opóźnień.
Zapytaj w jaki sposób organizują podpisanie dokumentów, organizację zakwaterowania czy też szkolenie wstępne BHP.
Elastyczność w obsadzaniu różnych typów stanowisk
Elastyczność w zatrudnianiu to kluczowy powód, dla którego potrzebujesz pracowników tymczasowych. Poszukaj więc agencji, która zaspokaja zarówno potrzeby krótkoterminowe jak i długoterminowe. Dobrym posunięciem jest również współpraca z agencją, która może obsłużyć różne typy stanowisk pracy, od prostych pomocników produkcyjnych, po specjalistów w danym fachu.
Zapytaj jak dopasowują pracowników do danego stanowiska. Oraz czy oprócz sprawdzenia umiejętności osób, przedstawiają wymagania minimalnego stażu pracy i w jaki sposób pilnują poczynionych wcześniej ustaleń. Czy tylko słownie czy także w formie pisemnej ?
Bądź otwarty – daj się poznać
Żeby Wasza współpraca była owocna i satysfakcjonująca, warto już na wstępie podzielić się istotnymi informacjami.
Nie ukrywaj tego, że w przeszłości korzystałeś już z usług innej agencji, poinformuj, co nie odpowiadało Ci w jej działaniu. Określ swoje oczekiwania, związane ze specyfiką prowadzonego biznesu. Przedstaw charakterystykę stanowisk, aby uniknąć nieporozumień z kandydatami, którzy być może inaczej wyobrażali sobie pracę w Twojej firmie. Niezbędne jest, by agencja znała wysokość zarobków oferowaną przez Ciebie, z jej strony możesz uzyskać informacje, jak wynagrodzenie proponowane przez Twoją firmę ma się do stawek w okolicy. Utrzymywanie stałego kontaktu z agencją i traktowanie jej jak partnera służy lepszej współpracy. Informuj o istotnych planach, dotyczących np. zwiększenia zatrudnienia, czy zmiany lokalizacji fabryki. Ustalcie razem kalendarz spotkań. Wyznaczenie stałych dni i godzin na spotkania skróci czas rekrutacji, nie będziecie musieli każdorazowo ustalać terminów, na kiedy umówić rekomendowanych kandydatów.
Udzielaj wartościowego feedbacku
Nie zwlekaj z informacją zwrotną. Kandydatów zniechęca długi czas oczekiwania na odpowiedź. Mogą aplikować do innej firmy i wcześniej otrzymać informację zwrotną. Stracisz przez to, być może szansę, na pozyskanie wartościowych pracowników. Jeśli jednak to Ty odrzucisz czyjąś kandydaturę, również o tym możliwie szybko poinformuj agencję. Dodatkowo podaj powody Twojej decyzji. Powiedz rekruterowi o swoich odczuciach co do kandydata, co postrzegasz jako jego wady i zalety. Konkretna i rzetelna informacja na ten temat umożliwi agencji poznanie co jest dla Ciebie ważne i wyszukanie oraz przekazanie Ci najlepszych profili.
Trzymając się tych zasad, masz szansę na podjęcie owocnej współpracy z dobrą agencją i szybko pozyskasz potrzebnych pracowników, co przyczyni się do rozwoju Twojej firmy.
comments
comments for this post are closed